2014/08/04

Svar på frågorna

JAG

Varifrån får du inspiration?
Ofta av bilder och snygga människor :') Beror ju helt på vad saken gäller, men tex. av att se på fina bilder 
så får jag själv idéer och inspiration att fota och när jag ser på snygga människor får jag lust att träna eller 
göra något åt mitt utseende :D

Vem är din största idol? 
Har ingen

Största dröm?
Att jag själv och alla mina nära och kära får vara friska och hade bra

Vilka alla språk pratar du?
Svenska, finska och engelska. Sen kan jag några fraser och ord på ryska och grekiska eftersom
 jag läst det på fritiden :'D

Singel?
Jo

Hur många gånger har du färgat håret?
Så många gånger att jag inte ens orkar räkna :') Har färga håret några gånger helt svart, brunt och rött. 
Sen har jag flera gånger lagat blonda ränder i håret. Under det här året har jag färgat håret 2 gånger om
 jag inte kommer helt fel ihåg, båda gångerna blonda ränder :)

Hur lång är du?
164cm

Skostorlek?
36

424424

Myskväll eller fest?
Hmmh, den här var svår! Båda är lika bra men det beror nog mest på stunden och fiilisen. Men nu för 
tillfälle om jag skulle välja skulle det vara fest! :D

Kamera eller telefon?
Telefon, eftersom den också har en kamera haha :D

Sommar eller vinter?
Sommar absolut! Det finns ingenting bättre än sol och värme :)

111

Hur gör du för att vara så smal och vacker? Liksom hur äter du en vanlig dag? Hur tränar du? Brukar du äta mycket onyttigt? Berätta! Vill också vara så där fin :')
Haha :') tack ska du ha! :) På sommaren bryr jag mig inte det minsta om att äta hälsosamt eller om att
 träna, jag bara e och njuter av livet för fullt med god mat och dricka, och om jag nångång skulle ha lust 
(händer mycket sällan) så kan jag gå på länk eller till punttis :D 

Däremot brukar jag på vintern ha jätte noggrann "diet" (hatar ordet diet eftersom alla alltid brukar 
undra värför jag bantar, så står jag alltid där och förklarar att jag inte bantar utan vill äta hälsosamt 
för att kunna se resultat osv.) och träna 5-6 gånger i veckan. 

Hur jag brukade äta:
Morgonmål: Maitorahka med lite saftsoppa och weetabix / Mörkt bröd med grynost och tomat på
Lunch: "Vanlig" mat, så som skolmat, hemma typ höna eller fisk med potatis/ris och grönsaker och sallad.
 Försökte äta sådan mat med mycket proteiner.
Mellanmål: Frukt och maitorahka med lite saftsoppa 
Middag: Samma som lunch 
Kvällsmål: Maitorahka med lite saftsoppa och weetabix eller någon frukt
Drack för det mesta bara vatten och mjölk, och högst 1 glas saft i dagen.

Onyttigt åt jag sällan, brukade säga att jag har en karkkidag i veckan men skippade den ofta om jag inte
 hade lust eller så kunde karkkidagen vara att fara ut och äta typ. Drack alkohol bara om det var något extra
 (typ 1 gång i månaden) som jag hade planerat länge.

Hur jag tränade då? Jag gick på punttis 5-6 gånger i veckan, ena dagen tränade jag benen, nästa dag 
armar eller ryggen och magen typ. Brukade också fara en gång i veckan på en 5-7km länk.

Där var ett utförligt svar, haha :') Brukar inte tycka om att skriva om mitt ätande och tränande men hoppas
 du fick svar på det du undrade ^^ Och som vink så kan det vara bra att följa någon diet som innehåller
 träningsprogram och allt som hörs till det (finns på internet många olika). Det kanske känns lättare då 
man har något klart och tydligt att gå efter. Har sett stora skillnader och resultat och bara hört bra om det 
av några mina pojk-kompisar som prövat på några olika dieter. Tänker själv också pröva på en i höst! :)

243

FRAMTIDEN

Vad vill du bli som stor?
Till yrke vill jag bli det jag kommer börja studera, alltså hälsovårdare.

Framtidsplaner?
Börjar studera om en månad till hälsovårdare, studerar åtminstone 4 år till det och sen ser jag vill jag ännu
 gå vidare i studierna eller börja jobba. En dröm gällande framtiden som jag försöker uppfylla är att bo och
 jobba utomlands en tid :) Andra framtidsplaner har jag egentligen inte. 

Hur önskar du att ditt liv ser ut om 7 år? / Hur tror du eller vill du att ditt liv ska se ut om 10år?
Jag önskar att jag skulle ha rest mycket och levt livet för fullt och om 7-10 år börja hitta någon jag kan tänka
 mig att bo tillsammans med och skaffa familj med. Jag vill alltså först studera och göra saker jag själv 
drömmer om förrän jag kan tänka mig att börja skaffa barn och allt det där :D Jag tror/tänker egentligen
 inte så mycket om min framtid, jag lever i nuet och ser vad varje dag hämtar med sig :)

534343

FAVORITER

Minne?
Finns så mycket bra minnen! Men för att göra det lättare så kan jag säga dom bästa minnena från det 
här året; Thailand & Ayia napa, många bra fester på våren, skolavslutningen och sen sommaren 
i sin helhet har varit helt super! Sommarens bästa minnen är nog Lappeenranta roadtrippen, alla gånger
 vi varit i någons stuga och alla härliga sommardagar :

Årstid?
Sommar!

Dricka?
Muminlimu typ :D

Parfym?
Escada, rockin rio

Klädbutik?
Bikbok, Spiritstore och Vero moda.

Låt?
Finns så många jätte bra låtar, den här har varit en av mina favoriter nu en tid.

Film?
Jag brukar tycka om komedier, kan inte säga någon favorit eftersom det är svårt att välja vilken det skulle 
vara när alla är på sitt eget sätt bra, och kommer dessutom inte ihåg namn på filmer jag sett :')

Blogg?
Läser inte andra bloggar än mina vänners och bekantas, kan inte välja någon favorit av dem.

221

RESOR

Hur har du råd att resa helatiden?
#pappabetalar #finlandssvensk

Vilket är ditt favorit ställe av de länder du åkt till? Varför?
Thailand! Så fint och annorlunda än alla andra ställen jag rest till. Billigt att leva där är också ett stort plus!

24

VÄNNER / FAMILJ

Många vänner eller en bra?
Heldre en bra, vill ha någon/några som vet allt om mig och som jag kan berätta helt vad som helst till 
istället för att ha många ganska bra vänner som jag inte är så jätte nära med.

Berätta något speciellt om var och en av dina 'flickor'?
Funderade en stund vad jag skall berätta för speciellt, men tänkte att jag berättar om hur alla är och har
 för "roll" i vår flickgrupp typ :D 

Mirre brukar vi kalla till mamman i gruppen, eftersom hon håller alltid reda på saker och ting, tex om vi är
 på fest och någon börjar spy, så är det alltid Mirre som sköter om den. Och hon vet nästan allt, jag lovar!
Men det är bara för att hon är den största stalkkerin jag känner. Världens nyfiknaste människa är hon 
dessutom, och envis!

Jani är en sån stressare och planerare att huhu säger jag bara! Svårt att förklara, men som exempel så 
satt hon redan för 2 veckor sedan och skrev på en lapp vilka drinkar hon måste beställa i Magaluf, och
 när vi ännu planerade resan hade hon papper och penna med var hon hade skrivit saker vi måste tala 
om... Och om man måste ändra på planerna lite också, gällande vad som helst, så då står Jani högt och 
stressar om hur det nu skall gå. 

Finkke är den där neutrala, hon är alltid (nästan åtminstone) okej med allt man föreslår att man tex. skall göra.
 Det är lätt att vara med henne eftersom jag själv är envis och vill ha min vilja så långt som igenom, 
så är hon alltid den där flexibla.

Sara är den värsta tohelon i den här världen! Jag förstår inte hur, men åtminstone en gång i dagen som 
man är med henne råddar, tappar eller fäller hon något. Och lika oskyldig och nolo varje gång. Stackarn får
 höra om det hela tiden, men det måste nog vara någå fel på henne :* Hon e dessutom den vackraste,
 men på samma gång också den fulaste människan jag känner! 

Vivi är vår egna dramaqueen! Inte så att hon skulle ställa till med drama och sånt, utan hon håller showen 
igång liksom, var hon än är, så hörs det och händer det. Dessutom är hon en äkta partypingla!

Jasu är vårt mysterie, hon har sina egna saker och hemligheter hon inte vill berätta åt oss. Det har tagit sin
 tid att bli van vid det och förstå det eftersom jag själv är så öppen och berättar precis allt, så känns det 
konstigt att inte veta precis allt om den andra också, men konstigt nog har hon varit en av mina bästaste vänner 
i många år, fast vi är så olika gällande öppenheten. Fast egentligen är det ju ganska spännande när 
hon sen alltid emellan berättar något nytt, som en man har varit vän med i 5 år men man helatiden 
lär känna bättre. Och hon är ju bara så söt som hon är. 

Jessi hör nu inte riktigt till flickgruppen, men nog är hon ju också lite min flicka så jag måste nog berätta en 
historie om henne också. Hon är känd som den lilla flickan med pipig röst, hur stor hon än sku bli. För mig 
är hon som en familjemedlem, hon har alltid funnits i mitt liv, vilde jag det eller inte 8) Hon har starka åsikter 
om saker och är ännu envisare än jag, vilket det kan uppstå problem av :') Hon är nog en annan, men 
helt annan sorts partypingla av mina vänner, säkert den mest störande och roligaste på samma gång :D


Berätta om din familj?
Till min familj hör mamma och min lillebror Tumppi. Vi tre har varit med om mycket tillsammans vilket har gjort 
att vi har ett starkt band i vår familj. Jag har den bästa familjen i hela världen! Jag räknar oss tre till min familj 
eftersom vi alltid varit det, men mammas man hör ju egentligen också till familjen eftersom han redan har
 bott hos oss i 6 år.

2hh32

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti