2013/10/15

Ayia napa - part 2

579386414340394211445046514745524948910535486059666561636264676858869707157721011737455566872
49310514131215131516161417
Här va nu igen en bildbomb från Napa. På första bilderna är vi på cykel utflykt som inte alls blev som vi hade tänkt men den
 blev bara mycket roligare och bättre så :D Det var alltså meningen att vi skulle cykla från Ayia napa till Kape Greko
och titta för där är jätte fint hörde vi av några vi träffade, och sen därifrån till en annan by, Protaras. Vad som gick fel på
cykel utflykten var det att vi inte hade någon aning om var vi var och att var vi ens på rätt väg, därför tappade vi bort oss till
en jätte härlig liten strand var vi fick vara helt ifred och simma, skönt! Det dåliga med det var att vi inte hade räknat att stanna så
ofta före vi kom fram till Protaras så vårt dricksvatten tog slut på stranden redan, då var det mycket över halva vägen
kvar.. När vi efter en timmes sökning sedan hittade rätta vägen ens så var klockan redan så mycket att vi aldrig skulle ha
 hunnit och orkat till Kape Greko, så vi skippade det, vilket var synd för har sett bilder på det och det såg jätte fint ut!
Genast vi börja närma oss Protaras stannade vi på en fin blå-vit grekisk taverna och äta & dricka för vid det här laget var
 vi sååå slut redan. Ni kan tänka er att cykla i 30 grader med gassande sol utan vatten, ush. Noja men sist och slutligen
efter vi ätit och druckit kom vi fram till Protaras var vi handlade något smått och sen cyklade vi hem igen. Det var nog faktist
 veckans träning, vi var båda helt döda när vi kom fram till hotellet och orkade just och just gå ut och äta på kvällen :
Dom sista bilderna är däremot från den bästa barkvällen på hela resan! Vi träffade några jätte roliga personer,
som vi sen resten av resan umgicks med dagligen :) !

Videon är från 'Slingshot' som alltså är en katapult i nöjesparken. Fick tyvärr bara en liten snutt av videon hit i bloggen,
 kanske bara bättre så :') Tycker det var jätte roligt att dom filma, man fick efteråt skratta åt sig själv o så ser det ju fint ut
 med alla lampor och ljus från Ayia napa som syns i bakgrunden :)

4 kommenttia:

1. fiina bilder!:) hur mycket kostade resan?

VastaaPoista
  2. Tack! :) Den kostade sammanlagt 370e för en person

3. kiva att du lagaa mörfeis bilder okså, myky kivogare o 'rikitigare' än BAA nå poseraus:D

Vastaukset
    1. Haha jo, tycker själv också de blir mera äkta me alla bilder vart man sir lite mindre go ut :D